Használt DVD film eredeti tokjában.
Cím: Bajok Harryvel
Rendező: Alfred Hitchcock
Az Alfred Hitchcock gyűjtemény darabja.
Főszerepben Edmund Gwenn John Forsythe és első szerepében Shirley MacLaine.
Forgatókönyv: John Michael Hayes
Eredeti regény: Jack Trevor Story
Az Oscar-díjas Edmund Gwenn, John Forsythe, Mildred Natwick és Jerry Mathers főszereplésével elbűvölő, ugyanakkor rejtélyes vígjáték készült. Az a baj Harryvel, hogy halott. Senki sem bánkódik miatta igazán, mégis mindenki felelősnek érzi magát. Az új-angliai kisváros életében ezentúl a romantika és a humor mellett időről időre megjelenik a holttest is... A Bajok Harryvel az Oscar-díjas Shirley MacLaine első filmszerepe; a feszültségkeltés mestere, Hitchcock pedig ezzel a mozival bizonyította, hogy nem csak a thrillerekhez ért.
A film hossza: kb. 95 perc
Hang: magyar, angol
Felirat: magyar
Extrák:
- Így készült
- Fotógaléria
- Előzetes válogatás
- MozielőzetesSzélesség: 14 cmHosszúság: 19 cmSúly: 0. 092 kgAlfred Hitchcock
Alfred Hitchcock
Született
Alfred Joseph Hitchcock
1899. augusztus 13.
Leytonstone[8]
Elhunyt
1980. április 29. (80 évesen)
Bel Air
Álneve
Hitch
El maestro del suspense
Állampolgársága
brit
amerikai
Házastársa
Alma Reville (1926? 1980)
Gyermekei
Patricia Hitchcock
Foglalkozása
filmrendező
forgatókönyvíró
filmproducer
Kitüntetései
AFI Life Achievement Award (1979)
Francia Köztársaság Becsületrendjének lovagja
Brit Birodalom Rendjének lovagparancsnoka
BAFTA Akadémiai tagság (1971)
Edgar Allan Poe-díj
Officier des Arts et des Lettres
Művészetek és Irodalom Érdemrendje
Halál oka
veseelégtelenség
Magasság
170 cm
Alfred Joseph Hitchcock (London, 1899. augusztus 13. ? Los Angeles, 1980. április 29. ) angol filmrendező, forgatókönyvíró és producer.
Élete
Londonban született egy többségében ír katolikus családban. Jezsuita nevelőintézetbe járt iskolába. Műszaki rajzolóként kezdte, majd 1920-tól angol némafilmek inzertjeit (feliratait) rajzolta a Famous Players-Lasky amerikai cég londoni irodájában/stúdiójában, később fordította és írta is őket. Hamarosan rendezőasszisztens lett, ami akkoriban voltaképp az egész stúdiómunkában való részvételt jelentette, a forgatókönyvírástól a vágásig. Az amerikai cég hamarosan kivonult a városból, megüresedett stúdiójukat egy fiatal angol producer, Michael Balcon vette meg. Hitchcock legnagyobb korai támogatója Balcon volt, akiről mindig is hálával beszélt.
1922-ben elkezdte forgatni első filmjét a Tizenhármas szám címen, de sohasem fejezte be. Saját elmondása szerint (inkább csak legenda, mint valóság) már ezelőtt készített egy amatőr, saját pénzből forgatott filmet, ami azonban nem maradt fenn. Ezt követően egy másik rendező helyett fejezte be az Always Tell Your Wife című munkát, amit az első filmjének tekinthetünk. A forgatáson ismerkedett meg Alma Reville-lel, akit 1926. december 2-án feleségül vett. 1928-ban megszületett egyetlen gyermekük, Patricia (aki később kisebb szerepekben feltűnt apja három filmjében: Rémület a színpadon, Idegenek a vonaton, Psycho).
1925-ben fejezte be első önállóan jegyzett filmjét a Gyönyörök kertjét, melyet részben Olaszországban forgattak. 1926-ban készült második filmje, a Hegyi sas elveszett, de saját elmondása szerint ez egyáltalán nem baj, sőt jó dolog, mert a film borzalmasra sikerült.
Első remekműve az 1927-es A titokzatos lakó, amelyben későbbi thrillerjeinek legtöbb jellegzetessége fellelhető. Ő maga ezt a filmet tekintette az első valódi ? Hitchcock-filmnek?. Bevezette a storyboardot, amit az összes többi filmjében is alkalmazott. A filmben üvegpadlót használt, így az alsó lakásból filmezhette a színész lépéseit.
Első hangosfilmjét, az 1929-es Zsarolást eredetileg némafilmnek szánták, de Hitchcock végül utószinkronizáltatta a néma részeket, illetve hangos részeket vett fel utólag a kész anyaghoz ? ez lett egyben az első brit hangosfilm is. A rendező már itt is felismerte és kihasználta a hangos technikában rejlő feszültségkeltő lehetőségeket.
1934-ben Az ember, aki túl sokat tudott sikere a tengerentúlra is eljutott. 1956-ban remake-változatot készített ugyanebből a filmből, amiről később így nyilatkozik: Az első változat egy tehetséges amatőr műve, míg a második már egy profi alkotás. 1935-ös fimje, a 39 lépcsőfok az első azon Hitchcock-thrillerek sorában, amelyek főhőse egy tévesen meggyanúsított személy, aki egyszerre menekül a törvény és a bűnözők elől, miközben megpróbálja kideríteni a valódi tettes kilétét és bizonyítani ártatlanságát.
1938-ban elkészítette legnagyobb angliai sikerét a Londoni randevút. 25 filmet rendezett Angliában a 30-as évek végéig, ezt követően David O. Selznick producer hívására Hollywoodba települt át. Hitchcock kapva kapott ezen a lehetőségen, hiszen önmagát mindig is amerikai stílusú rendezőnek tekintette (a filmkészítés alapjait is egy amerikai cégnél tanulta). Nem véletlen, hogy az USA-ban készíti legnagyobb mesterműveit. Selznick először egy Titanic-filmet akart készíteni, de végül rábízta a A Manderley-ház asszonya rendezését. Ez volt Hitchcock első hollywoodi filmje, amelyet Oscar-díjjal jutalmaztak. Ő maga azonban nem volt megelégedve vele, mindig is saját akarata ellenére ? rákényszerített? filmnek nevezte és szerinte nem ? Hitchcock-film?.
Az 1940-es évektől kezdve Hitchcock egyetlen kivételtől eltekintve (Végre egy jó házasság (1941)), ismét visszatért kedvenc műfajához, a kémtörténethez, illetve a thrillerhez. Saját maga az 1943-as A gyanú árnyékában című művét tekintette legjobb filmjének, melyben egy kisvárosban elrejtőzni próbáló gyilkos (Joseph Cotten) történetét vitte vászonra. A John Steinbeck forgatókönyvéből készített, 1944-es Mentőcsónak mindvégig egyetlen csónak fedélzetén játszódik. Még ebben az évben Hitchcock visszautazott Angliába, hogy háborús híradófilmeket készítsen.
1945-ben Hollywoodba visszatérvén készítette Elbűvölve című művét, mely érdekes módon a pszichoanalízis témakörét járja körül és amelynek álomjeleneteit Salvador Dalí tervezte. 1946-ban újabb sikerfilmet rendezett: a Forgószél két kedvenc színésze, Cary Grant és Ingrid Bergman főszereplésével máig a filmtörténet nagy klasszikusai közé tartozik.
1948-as munkája, a Kötél a rendező kísérletező kedvéről tesz tanúbizonyságot: a film valós időben játszódik egyetlen lakásban, és mindössze tíz snittből áll. A hatalmas technikai bravúrral készített alkotás habár nem volt üzleti siker, máig meghatározó műnek számít. Két bukás után (A Baktérítő alatt, Rémület a színpadon) Hitchcock az 1950-es évek elején ismét nagy ívű filmalkotásokkal tért vissza.
Az 1954-es Gyilkosság telefonhívásra az első filmje, amiben együtt dolgozott Grace Kellyvel, későbbi nagy kedvencével. Az 1950-es és 1960-as évek elején készített művei a legismertebbek és a legjobbnak tekintett filmjei. Többek között a Hátsó ablak (1954), a Szédülés (1958), Észak-északnyugat (1959), Psycho (1960), Madarak (1963) klasszikus filmekké váltak. A Psycho híres zuhanyjelenetét 7 napon keresztül forgatták és 70 különböző kameraállást alkalmaztak. (Azt az alapvető fiziológiai tényt viszont a stábból senki sem tudta, hogy a halálban a pupilla nem összeszűkül, hanem éppenséggel kitágul. ) Filmjei gyakran olyan mindennapi embereket ábrázolnak, akiket az általuk befolyásolhatatlan vagy érthetetlen körülmények ragadnak el; gyakori témája az ember, aki bűnös ugyan, de csak apró, össze nem függő tettekben. Filmjei a félelem és a fantázia keverékén nyugszanak, és jellegzetes humorral vannak fűszerezve. Szintén jellegzetes az, hogy a rendező szinte minden filmjében egy-egy kisebb szerepben is szerepel (úgynevezett cameo), [9] amit azóta számos rendező követett. Angliában még barna, de amerikai filmjeiben már kizárólag szőke színésznőket alkalmazott filmjeiben.
1979-ben az angol királynő lovaggá ütötte, és márciusban megkapta az Amerikai Filmintézet díját is. 1980. április 18-án, 80 évesen halt meg veseelégtelenségben. Holttestét elhamvasztották. A rövid éjszaka című utolsó filmjét betegsége miatt már nem tudta elkészíteni. Pályafutása töretlen és egyedülálló a filmművészet történelmében.
Rendezői technikái
Csillaga a Walk of Fame-en
Suspense
Ez a Hitchcock által létrehozott feszültségteremtő eszköz egyike azon fogalmaknak, amelyek megkülönböztetik a filmjeit az egyéb thrillerektől. Egy példa a megjelenésére: a néző számára felfedi, hogy bomba van az asztal alatt, de a főhős ezt nem tudván nyugodtan üldögél mellette.
? Vörös hering?
A vörös hering (angolul: red herring) technikát szintén Hitchcock hozta létre, legalábbis az ő művei után született meg az elnevezés. Alkalmazásának lényege, hogy a rendező elindít egy cselekményszálat, majd teljesen váratlanul ? elvágja? azt, és ezzel egy másik, addig lényegtelenebb vonulatra irányítja a figyelmet. Tipikus vörös hering a Psycho című film első harmada, melyben a Janet Leigh által megformált titkárnő sikkasztási kísérletét láthatjuk, majd ez a szál a híres ? zuhanyjelenetben? átadja helyét a skizofrén Norman Bates történetének.
Bánásmód
? Nem azt állítottam, hogy a színészek barmok, hanem azt mondtam, úgy kell bánni velük, mint a barmokkal.? [10]
Filmjei
Hangosfilmek
Családi összeesküvés (1976)
Téboly (1972)
Topáz (1969)
Szakadt függöny (1966)
Marnie (1964)
Madarak (1963)
Psycho (1960)
Észak-Északnyugat (1959)
Szédülés (1958)
A tévedés áldozata (1956)
Az ember, aki túl sokat tudott (1956)
Bajok Harryvel (1955)
Fogjunk tolvajt (1955)
Hátsó ablak (1954)
Gyilkosság telefonhívásra (1954)
Meggyónom (1953)
Idegenek a vonaton (1951)
Rémület a színpadon (1950)
A Baktérítő alatt (1949)
A kötél (1948)
A Paradine-ügy (1947)
Forgószél (1946)
Elbűvölve (1945)
Jó utat (1944) (rövid dokumentumfilm)
Madagaszkári kaland (1944) (rövid dokumentumfilm)
Mentőcsónak (1944)
A gyanú árnyékában (1943)
Szabotőr (1942)
Gyanakvó szerelem (1941)
Végre egy jó házasság (1941)
Boszorkánykonyha (1940)
A Manderley-ház asszonya (1940)
Jamaica fogadó (1939)
Londoni randevú (1938)
Fiatal és ártatlan (1937)
Szabotázs (1936)
Titkos ügynök (1936)
39 lépcsőfok (1935)
Az ember, aki túl sokat tudott (1934)
Bécsi keringők (1933)
Gazdag és különös (1932)
A tizenhetes számú ház (1932)
A csalás (1931)
Elstree hív (1930)
Gyilkosság (1930)
Juno és a páva (1930)
Zsarolás (1929)
Némafilmek
A Man-szigeti ember (1929)
Pezsgő (1928)
A farmer felesége (1928)
Könnyed erkölcsök (1928)
A szorító (1927)
Lefelé a lejtőn (1927)
A titokzatos lakó (1927)
A hegyi sas (1926)
A gyönyörök kertje (1925)
Mindig mondd meg a feleségednek (1923)
A tizenhármas szám (1922) (befejezetlen)
Forrás: wikipedia
Termékeim között több DVD található, kérem tekintse meg őket ide kattintva!
A termékről további nagy felbontású képek!
ÁRUIM ZÖME ANTIK ÉS RÉGI TÁRGYAKBÓL ÁLL.
SZEMÉLYES ÁTVÉTELI LEHETŐSÉG BUDAPESTEN (IX. ) ILLETVE SZEGEDEN!
Szállítás
Termékeinket az MPL futárszolgálattal küldjük! Terjedelmes tárgyaink szállításában külön díjazás mellett tudunk segíteni! Szállítási módok az alábbiak szerint alakulnak
Személyes átvétel Budapest IX.
Személyes átvétel Szeged
MPL csomag előre utalással
MPL csomag utánvét
Fizetés
A vételár és szállítási költség kiegyenlítésére az alábbi lehetőségeket biztosítjuk
Személyes átvételkor készpénzben
Banki átutalás
Utánvét
Paypal (MasterCard, Visa)
Szállítási, átvételi idő
A termék vásárlását követően a szállítási, kézhez vételi idő az alábbiak szerint alakul belföldön
Személyes átvétel
1-5 munkanap
MPL csomag előre utalással
2-3 munkanap
MPL csomag utánvét
1-3 munkanap
( vígjáték film amerikai film )
Jelenlegi ára: 1 800 Ft
Az aukció vége: 2020-09-25 13:16 .
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése